Reklamačný poriadok

I. Úvodné ustanovenia

Tento reklamačný poriadok upravuje postup kupujúceho a predávajúceho pri uplatňovaní reklamácie tovaru zakúpeného prostredníctvom internetového obchodu www.medicinalnehuby.sk, v súlade s príslušnými ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník (§ 622 – 625), zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa, zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku a zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov.

II. Identifikácia predávajúceho

Obchodné meno: Blomma s. r. o.
Sídlo: Saleziánska 6730/44, 917 01 Trnava
E-mail: info@medicinalnehuby.sk
Telefón: +421 908 099 600
Webová stránka: www.medicinalnehuby.sk

III. Záručná doba a podmienky

3.1. Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru kupujúcim.

3.2. Na všetok tovar sa vzťahuje zákonná záručná doba 24 mesiacov, ak nie je pri tovare uvedené inak (napr. kratšia doba trvanlivosti pri potravinách a výživových doplnkoch).

3.3. Ak sa vada prejaví do 12 mesiacov od prevzatia tovaru spotrebiteľom, má sa za to, že tovar bol chybný už pri jeho prevzatí, pokiaľ sa nepreukáže inak. Toto ustanovenie sa vzťahuje iba na spotrebiteľov (fyzické osoby, ktoré nekonajú v rámci podnikania).

3.4. Záruka sa nevzťahuje na:
 a) nesprávne použitie výrobku
 b) nesprávne skladovanie
 c) vady, o ktorých bol kupujúci v čase uzatvárania zmluvy informovaný

IV. Povinnosti kupujúceho pri prevzatí tovaru

4.1. Kupujúci je povinný skontrolovať tovar ihneď po jeho doručení, a to najmä jeho množstvo, kompletnosť a zjavné poškodenia.

4.2. Ak je tovar mechanicky poškodený, je kupujúci povinný:
 a) oznámiť poškodenie doručovateľovi,
 b) za prítomnosti doručovateľa vyhotoviť záznam o poškodení,
 c) informovať o vzniknutej situácii predávajúceho.

4.3. Ak kupujúci nesplní vyššie uvedené podmienky, môže byť sťažené uplatnenie reklamácie z dôvodu poškodenia počas prepravy. V prípade ich splnenia zabezpečí predávajúci uplatnenie reklamácie voči prepravcovi.

V. Postup uplatnenia reklamácie

5.1. Kupujúci je oprávnený uplatniť reklamáciu tovaru doručením oznámenia o reklamácii predávajúcemu preukázateľným spôsobom (napr. písomne, e-mailom) ešte pred samotným zaslaním reklamovaného tovaru.

5.2. Kupujúci je povinný zaslať reklamovaný tovar na adresu predávajúceho ako doporučený list alebo balík, pričom nie je prípustné zaslanie na dobierku.

5.3. Kupujúci je povinný predložiť pri uplatnení reklamácie všetky potrebné identifikačné a súvisiace údaje, pričom môže využiť reklamačný formulár dostupný na webovej stránke predávajúceho. Reklamačný formulár na stiahnutie.

5.4. Reklamácia musí obsahovať minimálne tieto náležitosti:

  a) meno a priezvisko kupujúceho alebo názov firmy, adresa, telefónne číslo, e-mailová adresa;

  b) číslo objednávky alebo číslo faktúry;

  c) názov reklamovaného tovaru a dátum jeho zakúpenia;

  d) presný popis závady;

  e) požadovaný spôsob vybavenia reklamácie (výmena tovaru, oprava, vrátenie peňazí, zľava, iné);

  f) číslo bankového účtu vo formáte IBAN, ak kupujúci žiada vrátenie peňazí.

5.5. K reklamovanej zásielke je kupujúci povinný priložiť:

  a) reklamovaný tovar (vrátane obalu, ak je to možné),

  b) kópiu dokladu o kúpe (faktúry alebo potvrdenia objednávky).

VI. Spôsoby vybavenia reklamácie

6.1 V súlade s § 622 a § 623 Občianskeho zákonníka má kupujúci právo:
 a) na bezplatnú a riadnu opravu vady,
 b) na výmenu vadného tovaru za bezchybný,
 c) na primeranú zľavu z ceny,
 d) na odstúpenie od zmluvy, ak vadu nemožno odstrániť alebo ak sa vyskytuje opakovane.

VII. Lehoty na vybavenie reklamácie

7.1. Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu bezodkladne, najneskôr však do 30 kalendárnych dní odo dňa jej doručenia.

7.2. O priebehu a výsledku reklamácie bude kupujúci informovaný písomne – e-mailom, listom alebo telefonicky.

VIII. Náklady na reklamáciu

8.1. Náklady na doručenie tovaru k predávajúcemu hradí kupujúci, pokiaľ sa nedohodne s predávajúcim inak.

8.2. Náklady na spätné doručenie opraveného alebo vymeneného tovaru hradí predávajúci.

8.3. V prípade oprávnenej reklamácie má kupujúci nárok na preplatenie účelne vynaložených nákladov spojených s doručením reklamovaného tovaru k predávajúcemu (napr. poštovné).

IX. Alternatívne riešenie sporov

9.1. Ak kupujúci nie je spokojný s vybavením reklamácie alebo predávajúci na reklamáciu neodpovie do 30 dní, má kupujúci právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu (ARS).

9.2. ARS je možné podať prostredníctvom platformy ODR na adrese:
https://ec.europa.eu/consumers/odr

9.3. Príslušným subjektom ARS je napríklad Slovenská obchodná inšpekcia (www.soi.sk).

9.4. Kupujúci má zároveň právo domáhať sa svojich nárokov aj na príslušnom súde.

X. Záverečné ustanovenia

10.1. Tento reklamačný poriadok je neoddeliteľnou súčasťou Všeobecných obchodných podmienok.

10.2. Predávajúci si vyhradzuje právo na zmeny tohto poriadku. Aktuálne znenie je vždy dostupné na www.medicinalnehuby.sk.

10.3. Tento reklamačný poriadok nadobúda platnosť dňom zverejnenia.